Mewujudkan Penanam Windowsill Decorative and Edible Self-Sustainable

Diy: (July 2019)

Words at War: It's Always Tomorrow / Borrowed Night / The Story of a Secret State (Julai 2019).

Anonim

Hari ini kami teruja untuk berkongsi bagaimana untuk membuat penanam tetingkap dalaman hiasan yang dipenuhi dengan tiga makanan yang boleh dimakan diri yang boleh dimakan dan menikmati berulang-ulang kali. Adakah anda tahu sayur-sayuran dapur umum yang sebenarnya akan menyusun semula diri mereka dalam sedikit lebih daripada air dari sekerap yang biasanya anda akan membuang? Baik itu benar - dan ada yang boleh cuba dan nikmati.

Menanam barang-barang yang boleh dimakan anda di penanam tetingkap, dan anda boleh memotong apa yang anda perlukan untuk salad dan memasak dan kemudian menontonnya semula secara ajaib.

Mulakan dengan sayur-sayuran yang mempunyai teras atau asas bagus, seperti bawang hijau, seledri dan salad romaine.

Petua: Sayur-sayuran lain yang tumbuh semula seperti ini termasuk bok choy, kubis, bawang putih, adas dan apa-apa jenis bawang.

Potong asas dari sayur-sayuran anda, menggunakan daun dan tangkai yang boleh dimakan dalam resipi seperti biasanya. Simpan setiap pangkalan dan baki bawang putih tip, letakkannya di dalam pinggan kecil di dalam atau di dekat jendela yang cerah.

Dalam sedikit lebih daripada satu atau dua hari, anda akan melihat sedikit daun hijau dan pucuk yang tumbuh dari tengah potongan sayur potong anda.

Dengan menyegarkan air setiap hari, dalam masa lebih kurang seminggu, anda akan mempunyai beberapa pertumbuhan semula yang cukup besar.

Ia cukup hebat, bukan? Anda juga dapat melihat akar bawang panjang dan pertumbuhan akar baru yang tumbuh dari asas seledri dan salad. Sama ada tumbuhan menunjukkan akar, anda masih boleh menanamnya untuk pertumbuhan yang berterusan.

Sayuran kini bersedia untuk dipindahkan ke tanah, di mana mereka akan benar-benar berlepas. Keluarkan mereka bersama-sama dalam bekas yang dipenuhi tanah.

Tumbuhan hanya cukup dalam tanah untuk menampung asas asal sayur-sayuran, yang membolehkan pertumbuhan baru dapat dikunjungi.

Menanam sayur-sayuran di dalam tanah akan memberikan nutrien air dan matahari sahaja tidak dapat menyampaikan sepenuhnya. Ini akan menggalakkan pertumbuhan berterusan dan mengekalkan diri selagi anda mahu teruskan.

Tempat berhampiran tingkap dapur cerah anda, memberikan air yang biasa untuk menggalakkan pertumbuhan yang berterusan. Memandangkan anda memerlukan sayur-sayuran untuk memasak, hanya snip dari penanam.

Projek seperti ini boleh menjadi pengalaman pembelajaran yang mesra kanak-kanak yang menyeronokkan dan menghiburkan, dengan pelajaran yang hebat tentang makanan dari mana, bagaimana ia tumbuh dan bagaimana menggunakannya dalam masakan sehari-hari.

Kami ingin tahu - adakah anda cuba menanam buah-buahan dan sayur-sayuran dari sekam dapur? Mungkin anda juga dapat menikmati taman herba windowsill yang hidup? Beritahu kami kegemaran anda di bahagian komen di bawah.

Mencari lebih banyak idea berkebun? Semak pakar berkebun bermastautin DecorativeHomeDecor, dan halaman projek berkebun kami sendiri untuk mendapatkan lebih banyak tip dan cara untuk ibu jari hijau.

Cheers,
Mary & Tim

Teruskan dengan pengembaraan Mary dan Tim di DIY, rumah dan berkebun di blog gaya hidup kolaboratif mereka, 17Apart. Cari mereka di Instagram (@ 17Apart) dan halaman melalui resipi lazat pada blog makanan Tim, EAT

Kredit foto: Mary & Tim Vidra

Pereka Maklumat Diy